Cum sa scapi de angajatii ineficienti?

E perioada de asa-zisa criza si ca urmare ne gandim cum sa taiem costurile si cum sa facem echipa, implicit oamenii din ea, sa dea randament maxim.

Navigang pe internet si cautand ceva care sa-mi trezeasca interesul am gasit cateva sfaturi propuse de cei de la Forbes care mi s-au parut cel putin utile.

Cand facem o analiza a resurselor umane pe care le avem in curte trebuiesc luate in considerare functia, vechimea, productivitatea, calitatile si salariul. Spre exemplu, companiile mici au nevoie de angajati care pot indeplini mai multe functii in acelasi timp. Asta inseamna ca oamenii care se pricep la mai multe lucruri trebuie pastrati. In acelasi timp, trebuie pastrate si acele persoane care asigura diferentierea unei companii de rivalii sai, cei care vin cu idei viabile ce ajuta cand suntem in impas.

In ceea ce priveste vechimea, este posibil ca multi dintre cei vechi in firma sa „atarne” greu la statul de plata. Insa acestia sunt in marea lor majoritate oameni valorosi, cu experienta si cu relatii bune cu clientii.

Daca un angajat dezamageste in termeni de performanta, ar fi mai bine sa nu il dai afara imediat – pentru ca astfel pot fi  demoralizati ceilalti angajatii.

Un avertisment scris ca lipsa de performanta ar putea duce la actiuni disciplinare este mai folositor in aceste situatii. Documenteaza-ti intotdeauna problemele – daca ai un magazin la care vanzatorul vine tarziu la munca si nu isi face treaba, tine o evidenta a acestor chestiuni.

„Ar trebui sa ai si documente care sa arate ca obiectivele functiei i-au fost clar explicate angajatului, si hartii care sa demonstreze ce nu a reusit acesta sa faca”, sustine Mathew Paulose, avocat specializat in dreptul muncii de la firma Koehler & Isaacs. Prin urmare „Fisa Postului”, asa ceausita cum este ea, este „sfanta”.

Daca nici dupa avertismente repetate situatia nu se imbunatateste, stabileste o intalnire, preferabil intr-o zi de vineri, cu angajatul-problema, la care sa participe si un alt manager al companiei.

Intalnirea trebuie sa fie scurta (10-15 minute), si nu trebuie elaborate motivele demiterii. Trebuie doar amintite avertisementele, pe un ton de respect.

Acestea fiind spuse succes la gestionarea eficienta a tuturor tipurilor de resurse!

Etichete: ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: